Jag och Emmelie - rika i Los Angeles... så fort jag överlevt skolan

Inleder så bra med en fin låt!  http://www.youtube.com/watch?v=dKGBjWSFXy8

Bra, va? Ron Pope - Fireflies

Skolan har (nästan) börjat på allvar nu. Har redan fått en jätteläxa i engelska; ungefär sex sidor text, massa glosor plus flera frågor till texten - allt det till på tisdag! Vår nya engelsklärare är mycket ordentligt och vill se till att vi kan allt - hon kollar så vi till och med vet vad "shut up" betyder. Hm.

Det är fortfarande lite krånligt på skolan för tillfället, tar ett tag att komma in i allt och schemat som är det sämsta genom tiderna. I går slutade vi ändå relativt tidigt, vilket resulterade till att jag och Emmelie köpte mjukglass på Sibylla. Vi snackade också skit om skolan, spillde ut godis och skrattade - så klart! Emmelie är en rolig kusin! På bussen planerade vi får framtid som rika människor i Los Angeles där vi skulle shoppa varenda dag - utan att se på prislappen en enda gång!

Jag har nu även börjat sova på bussen igen (nästan). Det är svårt utan min kära sovpartner! Jag saknar dig! Tycker vi borde åka buss någon dag och sova.

I helgen ska jag vara hos Helen, mycket trevligt! Kräftskiva med hennes släkt. Blir dock intressant att se hur jag fixar cykla med all packning till bussen i morgon. Hade problem i dag när min väska vägde cirka 50 kilo. Dessutom är det uppförsbacke hela vägen, sista är helt fruktansvärt jobbig. Jag kan liksom inte heller hänga väskan på styret, för då drar den åt alla håll, vilket kommer resultera i en olycka. Hm... kanske ska börja med hjälm igen?

Nu ska jag lyssna på mer musik, ciao!

Kommentarer
Postat av: Sofie (sovpartner)

HAHAHAH!!! Hata "mörasörja" och älska sova på buss! Jag kommer ha vfu under TRE veckor i vår så DÅ ska vi söööva! :D:D:D:D

2008-10-26 @ 21:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0