Mat-problems

Oj, oj, oj, oj! Här sitter jag och äter på en smörgås, rik på fullkorn med ost, gurka och tomat på! Vet ni? Jag tror det är första gången ever  jag gör en macka med så mycket grejs på, möjligen att jag ätit det på typ café eller så. Upptäckte dessutom att det blev ganska gott! Framgång på matvägen för mig! Inte ofta det händer, hehe.

I dag i matsalen var jag nära ett sammanbrott. Innan jag berättar måste jag bara säga, till er som ej vet, att nu när vår skola byggs om och vi inte har tillgång till vår vanliga matsal, är alla klasser utspridda över stan, typ. De flesta äter dock på en av högstadieskolrona, men vår klass är lite utanför och äter på restaurangskolan i Vimmerby (dock, får vi den vanliga, äckliga skolmaten). I alla fall, dagens lunch var falukorv och makaroner. Ingen vidare favorit för mig, då jag även vände direkt till knäckebrödsbordet när jag såg var det var som serverades. Vår lunchtid är mellan 11.30 och 12.00, men eftersom lunchen blev lite försenad i dag så satt jag och mina kära vänner kvar lite längre.

Vid tolvsnåret ser vi hur de som går på restaurangskolan börjar plocka in olika sorters juicer. Jag utbrister en längtandes suck när jag ser apelsinjuicen stå på bordet framför oss. Därpå börjar grönsaker dukas in; tomat, gurka, majs, lök, blandsallad med fetaost i... Ja, you get it! Därefter kommer köttfärs fram och efter det taco-bröd!

Där satt jag. Med ett glas vatten och ett knäckebröd i handen, totalt vrålhungrig medan jag ser på hur restaurangskol-eleverna börjar hugga in på sin tacos.

"De får äta tacos, och vi får falukorv och makaroner!" utbrast jag väldigt upprörd.

Sedan ville jag inget annat än att gå därifrån. De kunde väl ändå ha bjudit oss? Fy, på dem, alltså!Men, men. Jag fick en god smörgås nu, i alla fall.

Jag får nöja mig med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0