Syftet med en blogg... what?

Jag undrar egentligen vad syftet med en blogg är. Hur många gånger har man inte suttit och funderat på vad i hela friden man ska skriva om? Sedan, när man väl kommer på något, förväntar man sig då att någon ska bli värsta intresserad av det man skrev och därefter, följa ens blogg slaviskt resten av livet? Hm. Jag vet inte, jag vet faktiskt inte varför man har en blogg. Varför har jag det? Jag menar, vad har jag för vettigt att skriva om? Ni, people, som läser detta, varför gör ni det? Hur kul är det på en skala att läsa om till exempel min katt, mina matvanor, min besatthet i Lars låtar och spekulationer om Darins musik, klagomål på skolan (vem fan har inte det?) och allt annat i mitt, i övrigt, väldigt nördiga liv?

Jag kommer ihåg dem allra första blogginläggen jag skrev, det var på lunar. Jag lovar, ALLA inlägg som jag skrev där i början innehåller ordet Darin. Och som jag skrev... herregud! De allra första har jag raderat för att de är så makalöst pinsamma att läsa. Har dock letat fram ett, litet exempel som råkar vara kvar:

Lugn, alla, ja e inte lika förbannad som ja va i går, haha. Om nån e intresserad så e Darin på semester me kompisar i USA just nu *de kunde väl tagit me mig* Åh D går ett gett rykte om att Darin ska släppa tredje album i höst! *LÄNGTAR SOM IN I...* o nytt album kan betyda signering! O dvd ska han oxå släppa! Kan inte sommaren bara passera nu?! Ja vill ha höst o d nu!

Bra inledning, väldigt intressant brödtext. Hm. Jag är ironisk om ni ej fattar det. Har dock fått till ett sött rim där som avslutning. Helt bakom flötet (det är så man brukar säga, va?) var jag tydligen inte. Det inlägget har haft tre stackars läsare, my god...!

Hur som helst. Vi lämnar det, ytterst generande inlägget, till en annan, stor fråga... Vad gör en blogg till en bra blogg egentligen? Vissa bloggar som är ytterst populära (inga bloggnamn nämnda) är, enligt mig, absolut inget speciellt med. Flera skriver om inget särskilt, precis som jag (jag menar dock inte att jag är bättre än dem, för det garanterar jag att jag inte är). I en tidning läste jag en gång att en bra blogg måste uppdateras ofta, har bra språk och utan smilysar, bland annat. Har läst flera populära bloggar som inte är stavningskorrekta eller är helt utan smilysar, så det tror jag inte riktigt på. Men, visst, den kanske inte ska vara helt åt skogen (som mitt fjortis-inlägg var) och innehålla en smiley efter vartenda ord nästan . Haha! Kan ju tänka er hur det skulle se ut...

"hej :D ida så va ja så gla :D haha :) dt va asrolit ;D XD :')"

Tss. Jag, tycker personligen, att en bra blogg ska vara rolig, humor är alltid viktigt! Personlig, hur roligt är det att läsa en som ser ut som alla andras (tänker ej ge några exempel, vem som helst kan liksom läsa...)? Tycker även den ska beröra en, på något sätt. Man ska kunna känna igen sig i saker som tas upp! Den ska ha ett hyffsat språk och uppdateras någrlunda ofta. För jag följer då inte en blogg som uppdateras en gång i halvåret...

Anyway. Bloggar är i alla fall roliga, både att skriva och läsa! Folk som läser min tycker jag är väldigt snälla som gör det. Därför är jag snäll och läser andras, fast beror väl mest på att jag tycker de är roliga, antagligen. Jag må vara snäll (hehe?), men så snäll att jag läser andras bloggar för att de ska bli glada, där går gränsen... Haha, nu vet jag inte vad jag pratar om (eller skriver, rättare sagt... eller skrivet?).

Nu ska jag i alla fall avsluta detta inlägg. Med ett rim:

Hej, och hå, blogga på!

XD Jag är för rolig... eller inte.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag läser din blogg för att jag tycker att det är roligt att veta vad som händer i min kusins liv, och för att du alltid skriver någon mening som får mig att skratta, antingen för att du formulerar ord på ett fenomenat sätt, eller är det något minne eller pinsamhet eller liknande som får mig på fall. Me love Emmas blogg !

2008-12-15 @ 15:35:18
Postat av: Joanna

Ha en trevlig kväll =) Gjort något kul idag?

2008-12-15 @ 15:42:18
URL: http://joannaz.blogg.se/
Postat av: idu

;o Jag läser bloggar för det är kul hahah och skriver gör jag.. öh.. för att jag inte har något vettigare att göra haha!

"Hej, och hå, blogga på!" HAHAHAHA<3

2008-12-17 @ 21:17:36
URL: http://idubananknorr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0