Skoltrött

Min hjärna sprängs snart, jag orkar inte tänka! Så fort man blivit av med något är det något nytt som kommer, man hinner aldrig slappna av. Skoltrött, det är jag som in i sjutton.

Jag har nog aldrig varit riktigt ordentligt less på skolan. Visst har det funnits gånger då jag HATAT den, då jag helst av allt velat slippa gå dit när jag vaknat totalt ångestfylld och yrvaken om morgnarna, men aldrig att det hållt i sig i en period där motivatioen sjunker för varenda dag som går. Nu får jag dock uppleva det, tyvärr.

Vissa ämnen är fortfarande intressanta och roliga, men dem flesta är bara helt fruktansvärda och jag känner verkligen att jag inte orkar. Orkar inte bry mig om att läsa på det där provet, göra den där läxan eller lyssna på vad läraren babblar om på lektionerna. Ofta sitter jag och drömmer om att ta upp min mobil, koppla in mitt headset och lyssna på bra musik istället för lärarens tjabbel. När sedan det blir tal om läxa utbrister jag bara: "nej, jag orkar inte det!", men läraren verkar inte höra, eller så vill han/hon inte det.

Har blivit så fruktansvärt lat, religionsprovet som var i dag hade jag knappt övat på ett skit, för jag orkade verkligen inte. Jag hade tur att det inte var så avancerat, annars hade det gått helt åt skogen, hem till mig ;) Dock har jag inte alltid haft tur sista tiden och fått ganska så dåliga resultat på andra prov. Fy, säger jag bara, både på mig själv och prov!

Höstlovet hjälpte inte alls till att återvinna min motivation, kommer jullovet göra det? Jag hoppas, men vågar inte tro något. Studenten är om ett halvår, jag får helt enkelt bara stå ut.

Wish me luck, please!


Kommentarer
Postat av: Sofie

ÅHÅ! Stackars Emma! Jag vet hur det känns! Det är så jobbigt när man har massor hela tiden och aldrig hinner slappna av.. Och du är väldigt rolig Emma! "...annars hade det gått helt åt skogen, hem till mig ;) " hahahah!! DU är bäst! kram från Sofie

2008-11-07 @ 10:18:05
URL: http://dafilosofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0