Föredragsskrivinging - del 2

En del av mitt föredrag. Det är viktigt med lite underhållning!

[...]Nu tänkte jag ställa en fråga, som jag egentligen kanske skulle ha ställt det första jag gjorde när jag klev in här; är bra ni bra på att lyssna när någon pratar? Ibland, kanske? Ja, så är det väl oftast. Många gånger kanske det är så, att man lyssnar ordentligt när någon berättar något intressant och när det är något tråkigt någon berättar om, så sitter man oftast och tittar i taket istället eller på klockan, kanske. Om jag ställer en till fråga, är det viktigt att vara bra på att lyssna? Lite svårt kanske - men ja, det är viktigt att lyssna! För tänk såhär. Du har varit med om något riktigt, riktigt spännande! Vi kan säga att du var på väg till en jättehäftig fest som du sett fram emot hela skolveckan. På vägen till den festen så möter du, låt oss säga, Anders Bagge, han i idoljuryn, ni vet, ni börjar snacka lite och du berättar att du är på väg till en fest och lite sådär. Han säger då: Ahmen du, häng med mig istället, jag har fest hemma hos mig och där vimlar det av en massa kändisar! Och du liksom: Aha!!! På festen där sedan så finns alla kändisar du kan tänka dig, Britney Spears, Måns Zelmerlöw, Marie Picasso, Justin Timberlake och Thomas DiLeva och alla de där. Hur som helst! På måndagen sedan så drar du hit till Vimar igen och du har sett fram emot det hela helgen, ja du har för en gångs skull sett fram emot måndagen, just för att nu ska du äntligen få berätta om kändisfesten du var på. Du är superladdad, verkligen. Du börjar berätta för dina kompisar med världens engagemang och de sitter så här: *ser extremt uttråkad ut*. Hur känner du dig då? Engagemanget och glädjen som fanns är plötsligt bortblåst kan jag tänka mig och du funderar på om du någonsin igen ska berätta något kul för dina vänner - när de ändå inte lyssnar.


Kommentarer
Postat av: SOFIE

GODH EMMAAA!!! Du är verkligen BÄST!

2009-04-06 @ 20:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0