Föredragsskrivning - del 3... och lite annan skit

Jag har lagt ner skrivandet nu. Har en del kvar men den fixar jag under dötiden som jag kommer ha i skolan imorgon. Det är kul när man väl kommer igång, och det blir nog kul att framföra det, trots att jag lär vara nervös innan. Nian jag ska till på onsdag har något känt ansikte. Nian jag ska till på måndagen efter påsklovet har ett mycket väl känt ansikte - nämligen min kusins ansikte. Mycket trevligt. Jag tackar förresten Sofie för den fina kommentaren ;)

Lång dag, idag! Har haft ont i magen (alla blir SÅ förvånade) hela dagen och känt mig deprimerad inför allt skolarbete som väntar. Samtidigt försöker jag ändå intala mig själv att jag ska njuta så länge jag är kvar där jag är. Det är krånligt. Jag längtar lite till den tiden då betygen är satta och det bara är att dra runt. Den tiden kan vara länge, tycker jag. På ett sätt känns det dock inte som det är långt kvar fram till dess och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Var även inne en liten sväng hos Syv idag. Som det ser ut nu blir det antingen en tvåårig Socialpedagogisk ledarutbildning på en folkhögskola i Södertälje eller så läser jag lite kurser för ett år, i Linköping, eller något. Jag söker till båda och får se om jag kommer in. Har för en tid också funderat på att söka till en Socialpedagog-utbildning i Varberg, men börjar tvivla lite. Eftersom kurserna verkar vara mycket mer intressanta på programmet i Södertälje så känns det mer lockande. Jag tror den är helt rätt för mig. Problemet är bara att jag måste upp dit den åttonde maj för en intervju och grejs. De går framförallt på lämpligheten där. Undrar om jag är lämplig? Uh, bara en massa krångel! Men, jag får ta det lugnt och andas, det ordnar sig.

Påsklovet ser jag fram emot men ändå inte. Lär bli hårdskrivining av rapporten till projektarbete och dåligt med tid till roliga saker. Usch, vad negativ jag verkar! Jag måste berätta något roligt... Typ, att min farbror skrev roliga meddelanden till mig på min Samhällslektion och att min bror är lite halvt lycklig över att han är med i mitt föredrag och att min svensklärare kom in till vårt klassrum idag och sa att hon hade satt MVG på cirka 17 stycken i klassen för det muntliga NP-framförandet. Vilka det är "presenteras" imorgon. Spännade.

Japp. Det blev ett positivt avslutande. Slutet gott, allting gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0