Jag har gjort det, min framtid ligger i studeras händer...

Jag har återkommit från två timmars underbart tevetittande, dubbelavsnitt med Desperate Housewives borde det allt vara oftare!

För att prata om något viktigare (japp, något som är viktigare än Desperate Housewives, believe it or not): JAG HAR SÖKT UTBILDNINGAR TILL HÖSTEN! Pust, stön och stånk! Erkänn att ni people blir övernyfikna? Hehe. Jag kan vara vänlig att berätta, här kommer de jag sökt, i den ordning jag helst vill ha dem:

1. Socialpedagog, Varberg

2. Socialpedagog, Västervik

3. Beteendevetenskaplig grundkurs, Linköping

4. Psykolig, grundkurs, Kalmar.

5. Psykologi, grundkurs, Linköping

6. Psykologi, grundkurs, Växjö

7. Pedagogisk grundkurs, Linköping

8. Sociologi, grundkurs, Kalmar

9. Sociologi, grundkurs, Linköping

10. Socilogi, grundkurs, Växjö

Sofie, kanske bor vi i samma kommun igen. Hehe. För er som inte riktigt get it så är alla utom de två första kurser. Den beteendevetenskapliga är på ett år, de andra på ett halvår år. Anledningen till att jag sökt 8000 kurser är för att jag inte är helt säker på ifall jag kommer in på min Socialpedagogutbildning, däremot är jag ganska säker på att jag vill bli det, så jag läser lite kurser i så fall som jag kan ha till nytta av plus att de verkar väldigt intressanta.

Trots att jag känner mig säker så kan jag ändå inte sluta fråga mig själv om jag gör rätt. Men, orka. Det löser sig. Jag är så trött att jag kan spy på detta, och just nu faller en väldigt lättnad över mig att jag äntligen fått detta gjort. Jag hatar dock att det närmar sig studenten mer och mer, för jag får ångest för den bara mer och mer. Jag vill ta studenten, men ändå inte. Blir inte klok på det på något sätt. Usch. Jaja, det ordnar sig det också.

Nu ska jag försöka slappna av lite.

Kommentarer
Postat av: josefine

oj vad mycket kul du sökt! :) psykologi är riktigt intressant tycker jag med.

2009-04-15 @ 18:21:23
URL: http://nazanem.blogg.se/
Postat av: Anonym

jeeehhaaa! Då blir det fart på stället! (btw har jag ingen aning om vilken kommun jag bor i, Linköpings kommun? Östergötlands? Hmm. Fast jo, vid närmare eftertanke är det nog Linköpings!) Hur som helst! I så fall ska jag önska dig hjärtligt välkommen. Och ett tips! Ställ dig i kö på studentbostader.se och liknande sajter för andra städer! ;)

2009-04-15 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0