Livsuppdatering

Jag är trött som en idiot.

Helgen har ägnats åt mycket släktträffar. I fredags var jag hos min moster i hennes nya lägenhet. Där var även min minsta kusiner som hade enormt kul med min mobil. De spelade spel och "skrev brev" (sms) till Victor, bland annat. Min näst yngsta kusin, som blir fyra år, satt bredvid mig i soffan och pratade med mig. Samtidigt pratade pappa min med morbror om massa saker (säkert sjukt ointressanta grejor).

Min kusin utbrast plötsligt i en viskande ton: "Emma, vet du vad Thomas (min pappa) sa?"

Jag: "Nej?"

Min kusin: "Han sa FAN!"

Hon fnissade lite och tyckte det var extremt roligt. Hon tillade även att "mamma och pappa blir jättearga om man säger så". Tänk, va!

Igår firades min faster som fyllt 50. Vi satt ute i solen och åt otroligt god mat som någon människa från Texas(?) tillagade. Det var sallader, bröd, ostar, pajer, med mera som förrät. Sedan blev det wok och potatisgratäng och en underbar kyckling med en bearnaisesås som var farligt god. Jag var ganska mätt och god sedan.

Idag var det inte lika mycket släktträffar. Var och glodde på brorsans fotbollsmatch mitt på på dagen under en stekande sol. Det var lagets första seriematch på elvamannaplan, och det gick väl ganska bra! De låg under med 3-0 ända fram till de sista tio minuterna, tror jag, efter de gjorde även de tre mål och matchen slutade oavgjord. Härligt att se! Senare på eftermiddagen blev det att dra till dansen inför balen, så ja, lite släktträff blev det ju allt ;). Och nu sitter jag alltså här trött och utsliten.

I början av veckan blir det skrivning av uppsats som gäller. Är halvt motiverad men som sagt, jag ska försöka njuta. Alla "måste-göra-saker" inom skolan börjar sakta bli färre och färre och jag blir mer ångestfylld. Jag tror det är cirka 25 skoldagar kvar nu bara. Hemskt, hemskt, hemskt.

Ja, det blev lite livsuppdatering nu såhär efter en liten bloggtorka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0