Save Tonight

Låten "Save Tonight" med Eagle-Eye Cherry är en av de låtarna som jag alltid tyckt om och det också väldigt länge. Kan jag ha varit sju år då jag hörde den första gången? Nu sitter jag här och lyssnar på den om och om igen och inser att det även var ett tag sedan jag spelade den på piano. Jag minns i ettan (på gymnasiet... my god, är det SÅ länge sedan?) då jag både spelade och SJÖNG denna för min musiklärare. Det är stort, jag sjöng för en annan människa. Den här låten beskriver även saker något otroligt bra just nu. En liknande situation som inom kort kanske kan uppstå, om man tolkar den på mitt sätt. För man tolkar ju texter och musik olika, tror jag.

Här kan ni lyssna på den: http://www.youtube.com/watch?v=dTa2Bzlbjv0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0