Tidsmaskinsbyggare

Det blev ingen fotboll för mig idag. Klockan nio när jag vaknade i morse kände jag bara ett stort "NEJ!" inom mig. Jag ville inte för mitt liv gå upp. Så jag får kolla in dem när de spelar en annan dag.

Nu känner jag mig pigg, i alla fall! Det blir god mat hemma idag, solen skiner, jag ska köra bil till Västervik med hööög musik och där träffa Joanna, som sagt. Tjoho! Bra dag. Hade kunnat vara ännu bättre om jag hade kunnat träffa Emelie och Helen ikväll som tidigare var halvt planerat, men det får bli en annan dag.

Visste ni förresten att det faktiskt är möjligt att resa bakåt i tiden? Både jag och mig vän Nawal har lite ångest för studenten så vi funderar starkt på att bygga en tidsmaskin. Jag sökte runt lite på google och hittade en sajt där det stod att 1988 så kom forskare fram till att man skulle kunna resa i tiden via maskhål (inte sådana som maskarna gräver i jorden hemma i landet). YEY, tänkte jag! Men sedan läste jag vidare, för att göra ett sådant maskhål behövs det en massa, massa energi och någon sorts "exotisk materia" som forskare inte har någon aning om vart man kan få tag på eller om det ens finns. Jag ska göra vidare forskningar och komma fram till vart man kan hitta det. Einstein hade även teorier om att det går, och om hans matematiska formler stämmer så ska det fungera. Problemet då är att jag aldrig någonsin kommer att förstå mig på matematiska formler. Om jag någonsin kan lyckas åka tillbaka i tiden kanske jag kan se till att ändra det?

Jaja. Min mamma började prata om vad vi ska ha för mat på studentdagen. Är det så nära att man måste planera det nu? My god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0