Det okända har en dålig GPS

Jag blir seriöst knäpp. Min mage har aldrig gjort såhär ont innan! Gah. Jag hoppas det går över lite till imorgon, för orka sitta såhär en dag till!

Sitter och lyssnar på Lars, vilket var ganska så länge sedan sist nu, faktiskt. Jag kommer alltid i någon underlig, men fin, stämmning i hans musik. Jag vet inte vad som gör det, om det är melodin, gitarrspelet, rösten eller texten. Kanske en blandning. Bra är det i alla fall, förmodligen släpper han sin första singel redan i maj. Gissa vem som kommer köpa? Hehe. Lars är bra!

Innan jag hamnade här så satt jag och glodde på "Det okända", det där spök-programmet ni vet, där något medium får komma till hus där det spökar och "rena" dem eller vad de nu ska jag göra. Jag tror helt och fullt på att spöken, eller hur man nu ska uttrycka det, finns. Däremot tror jag inte på allt som sägs om det. Detta program var det sista för säsongen, och var därför lite extra spökligt och dramatiskt. Det handlade om något hus, där folk kunde övernatta, som det spökade något hemskt i. Tydligen var det ett av de mest hemsökta husen i Sverige. Anyway. När mediumet hade varit där och teve-teamet skulle dra hem (alla åkte i samma bil), så började GPS:en i bilen dumma sig. Det var mörkt och det snöade, och GPS:en drog dem in på alla möjliga småvägar och till slut hamnade dem i ett dike. Jag antar att de lyckades ta sig upp för VIPS så råkade de hamna vid det där spökhuset igen. Då säger en av dem: "Vi har inget annat val, vi MÅSTE övernatta här." En annan säger: "Det är som att huset vill att vi ska vara här!"

Jag säger bara: MEN VISST! Det är så uppgjort så jag nästan spyr. Herregud, det finns väl VÄGSKYLTAR att följa, och ni åkte väl antagligen samma väg när ni åkte dit, så då kanske ni borde fattat att ni inte skulle lytt GPS:en när den ledde er in på alla dessa läskiga småvägar. Gah.

När de sedan var i huset var det ingen som ville sova. Så de satt och babblade, berättade om övernaturliga ting de upplevt tidigare. Mitt i samtalet hördes ibland ljud, typ dunsar eller något. De var helt övertygande om att det var ett spöke. För de utslöt nämligen att det kunde vara plogbilen eller någon gren som slog mot ett fönster; "efter att inte kunna hitta någon naturlig förklaraing till det hela så är vi övertygade om att det är något övernaturligt som pågår". Jaja. I huset jag bor knakar det jämt i golven och mitt element låter ibland som om det skulle sitta någon filur där inne och skrika. Jag tror inte att det spökar för det.

Det fanns säkert spöken i det huset. Men de visade sig nog inte den kvällen de var där. Trallala.

Nu ska jag fortsätta lyssna på Lars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0