Good day!

Vilken dag, haha! Jag måste berätta om den!

Den började som vanligt med att jag vaknade vid klockan sex, typ. Jag åt frukost, gjorde mig i ordning och cyklade i min ensamhet till bussen. Min bror var taskig idag och dissade mig och drog till tandläkaren i Oskarshamn istället. Anyway. Jag gick på bussen och möttes där av Emma och EMMELIE som varit sjuk ett tag nu, så det var kul att äntligen träffa på den tösen!

Vid strax efter åtta var jag inne i Vimmerby och då skulle jag ha en mini-körlektion innan min fruktande uppkörning! Till min lilla förskräckelse var det inte min vanliga körsskollärare jag skulle köra med, utan någon annan. Men det fick gå. Han sa till mig att han såg på min körning att jag skulle klara detta idag och han tyckte jag även backade "utormodentligt bra". Hm, jag höll kanske inte med HELT men visst, bara att ta åt sig! Min uppkörning sedan tyckte jag kändes, faktiskt, rätt så bra, trots att jag tvekade när jag åkte tillbaka till Vägverket för att få reda på mitt resultat. Och oj... vilken röra! Haha! Hon jag körde med sa först: "Ja, till helhet så är ju körningen godkänd..... det är några saker som jag funderar på dock." Det enda som hördes i mitt huvud då var: "Fan, fan, fan, fan, fan, fan..." och så vidare. Jag trodde helt seriöst att jag hade kuggat. Min uppkörningsmänniska började rita upp lite grejer på ett papper och jag försökte lyssna och vara engagerad. Hon pratade på, hon pratade på och hon pratade på... Jag höll på att gå under, fick panik inombords och, fy! Sedan sa hon: "Sedan när du kör nu då så är det det här pappret och ditt ID-kort som räknas som ditt körkort tillsvidare." Jag tittar på henne, sedan säger jag: "Har jag fått körkort?!?!?!" Hon: "Ja...? Jag sa ju att du var godkänd".

Vid det ögonblicket gjorde jag allt för att inte börja gråta (ja, jag är känslig), av glädje alltså. Jag satt och log och nickade och höll med om precis allt hon sa, typ haha. Sedan fick jag gå, och känslan var helt SJUK. Det var en riktig ÄNTLIGEN-känsla. Jag skickade därefter ett sms till mamma och bad henne ringa mig, vilket hon gjorde och jag grät och utbrast att jag hade klarat det samtidigt som även hon började gråta. Ja, det var lite kaos där ett tag. Haha. På väg bort från vägverket möttes jag av han som jag haft körlektion med, han erbjöd mig skjuts och jag tackade ja. Han berättade att han innan jag kört upp, tagit tag i min uppkörningsmänniska och sagt åt henne att: "tjejen du ska köra med nu kan köra, bara så du vet." Eller något liknnade. Haha, tack du!

Min klass var i Hagadal, simhallen i Hultsfred, idag, och jag var som ni kanske förstår inte med. Så medan jag väntade på att de skulle bada klart satt jag i biblioteket, och fick efter ett tag ett sms från min mentor: "Vi undrar hur det har gått med körkortet". Jag meddelade tillbaka att det gått bra och fick svaret: "Stort grattis från oss i badkläder!". Sedan fick jag även höra att hon ropat i simhallen att jag fått körkort. Så, ja, hela klassen visste om det sedan. Haha.

Detta firades bland annat med att jag och Emmelie köpte chips och cider från ICA som vi festade på i parken i Vimmerby. Underbart!



Efter det var det dansträning för balen och sedan kom jag hem till god mat! Lovely.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh va spännande med bal! :) det får jag vänta något år på...

2009-04-07 @ 23:06:52
URL: http://chocolatechic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0