Atjooo!

En otrevlig förkyldning (eller något liknande) har intagit min stackars kropp som inte var särskilt tipp-topp innan heller, med mycket tankar om flytten och annat skit och stressen som blir alltmer påtaglig, mår jag bra mycket sämre än innan. Men vad ska man göra? Jag försöker ändå se framåt. Jag flyttar snart (om jag någon jävla gång hittar en någorlunda bra lägenhet) och det ska bli skönt. Börja om på nytt. Bort från all gammal skit som förföljer mig här. Även om jag självklart kommer sakna en massa grejs också.

På grund av min förkyldning har jag därför inte jobbat idag, vilket jag inte gjorde i fredags heller och jag känner nästan att det tar emot för imorgon också. Så jag får se hur det går. Hur jag känner senare ikväll, liksom. I lördags mådde jag dock hyffsat, vilket innebar häng med Helen i Västervik (god, jag bor nästan där snart) hela dagen, med inspekterande i affärer, glass vid hamnen McDonalds och bio, det var mycket trevligt och välbehövligt. Igår var vi och badade, vilket säkerligen är en bidragande orsak till min sjukdom. Brände mig gjorde jag mig också, är totalt knallröd på låren. Vackert, mycket vackert.

Hur som helst är det min sista arbetsvecka. Hur jag ska klara mig ifrån arga människor som skriker åt en i telefonen återstår att se, men det ska nog gå bra. Fast lite sorgligt känns det ändå, jag har ändå trivts rätt bra med mitt jobb som telefonförsäljare. Det är trots mycket arga människor också mycket skratt, både från arbetskamrater och kunder. Och skratt gillar man ju. Sådant saknar man alltid.

Snart börjar Lipstick Jungle och därefter blir det nog att sova. Trots att jag har sovit nästan tolv timmar två rätter i rad nu är jag ändå oerhört seg och trött. Men är man sjuk så är man.

Krya på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0