Svårt att komma till kojs!

Jag är verkligen expert på att komma i säng alldeles för sent när jag ska upp tidigt dagen efter. Jag lovar mig själv att vara i säng till tio, när klockan börjar närma sig börjar jag göra i ordning mig, som att ta ut linserna och borsta tänderna och tvätta bort sminket och sådär. Sedan kommer jag på en massa annat! Vad ska jag ha för kläder imorgon? Jag går igenom hela garderoben och provar även en del. Sedan: HÖH! Mina naglar behöver målas. Sedan: HÖH! Jag vill ha ny musik i mobilen! Sedan: HÖH! Jag måste uppdatera bloggen!

Snacka om idiotisk. Så nu sitter jag här med nymålade naglar och klockan börjar närma sig elva, alltså nästan en timme efter deadline. Av någon lustig anledning börjar jag känna mig trött, vilket i och för sig är bra, men jag, som är nattmänniska och gick upp för knappt tolv timmar sedan, borde väl inte vara trött än? Förhoppningsvis lär jag somna någorlunda snabbt då i alla fall. Törstig är jag också. Jag blir alltid fruktansvärt törstig när jag ska sova och MÅSTE ha ett vattenglas bredvid sängen. Har jag inte det brukar jag alltid vakna upp mitt i natten och vara supertörstig, står det ett där, sover jag lugnt hela natten. Jag försöker avvänja mig och har nu sedan en dag tillbaka slutat med att ställa fram ett vattenglas på nattduksbordet. Det är ju trots allt bara någon lustig tvångstanke eller något.

På tal om tvångstankar, när jag var yngre (eller ja, jag gick på högstadiet) så hade jag någon knasig idé om att siffran TVÅ var min oturssiffra. Därför hade jag svårt för att göra saker två gånger, speciellt om jag skulle göra något särskilt samma dag som absolut var tvunget till att bli bra, då var jag alltid extra noga med att inte göra något två gånger. Det kunde vara allt från att inte göra två parfrymsprut till att inte stampa med foten i golvet två gånger. Sjukt, jag vet. Men jag har lagt av med det nu, så det är ingen fara. Det blev heller aldrig så illa att det hindrade mig från att "leva".

Som sagt, jag är expert på att INTE gå och lägga mig tidigt när jag måste det. Se bara vilket flyt jag har nu när jag skriver och hur mycket jag skriver. Anledningen till att jag måste gå upp tidigt imorgon är att jag ska på en snabb visit i Kalmar för att hämta ut nycklar och även dra och kolla in lägenheten. Spännande! Tåget går vid sju från Vimmerby och min fina väckarklocka kommer därför ringa vid fem. Usch, hemska tanke! Det får helt enkelt bli att sova på bussen och nu måste jag sluta skriva här.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sofie

OH! Spännande att kolla in lägenheten! :D



Men när åker du till kalmar för att stanna?

Och din o min väckarklocka är DÖsnygg!



Pussis

2009-08-27 @ 09:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0