Irriterande tankar... GAAAH!

Suck. Vet ni om att det finns vissa saker som irriterar mig mer än andra? Det gör det i alla fall, och vi har nog alla våra tankar om vad som irriterar en mest av allt. Eller hur? En del klarar inte av att bli bestämda över utan att gå till motattack och en del klarar heller inte av att folk lägger sig i sådant som de inte har med att göra, till exempel.

Vad irriterar mig då? Jo, något som irriterar mig något FRUKTANSVÄRT är när folk behandlar mig som om jag vore en nyfödd bebis eller något. När de försöker komma fram till vad som är bäst för mig, att jag aboslut MÅSTE ha hjälp för att jag tydligen inte klarar av det själv och att de kör med mig som om jag, som sagt, vore nyfödd och inte visste bättre. Visst kan det vara av ren omtänksamhet, men man märker ifall det är för att folk bryr sig eller om det är för att de tror att man inte klarar av vissa saker. Allt klarar jag inte av, det vet jag. Och jag uppskattar hjälp jag får, men det finns en gräns. Det gör det för allt.

Något annat som irriterar mig något enormt är när folk kallar mig osocial. Det har jag säkert tagit upp förut och det är något som fortfarande irriterar mig och säkert alltid kommer att göra. Jag går bara inte med på att folk ser mig som en rädd mört som aldrig kan öppna käften. För jag är inte sådan. Jag har varit, men är det inte längre. Förstått? Bra.

En tredje sak som får blodet att pumpa av ilska är när folk skryter som fan och alltid snackar om sig själva och verkar glömma bort att det finns andra människor runt omkring. Folk som skryter och samtidigt trycker ner andra är ändå värst. Fyfan. Som helt enkelt tror att de är BÄST och ingen annan kan någonsin komma upp på deras så kallade status. Det finns säkert en anledning till att folk kan bete sig på det sättet, förmodligen har de egentligen dålig självkänsla och därmed måste trycka ner andra för att må bra, men i längden mår de nog bara sämre.

Jag ber om urstäkt för att ni fått utstå mina ilskna tankar, men jag var helt enkelt tvungen att göra mig av med dem. Jag hoppas ni inte blev rädda för mig nu, jag har ett jävla tålamod så det tar ett BRA tag innan jag blir riktigt förbannad. Detta är bara saker som helt enkelt trycker på det lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0