FILM

Usch. Jag har småtråkigt och halvglor på en film på canal+. Och nu upptäckte killen i filmen att hans fru är otrogen. Han kom på henne med sin älskare. Det komiska var att älskaren i filmen upptäckte att han är ett fan av killen vars fru han är otrogen med. Illa. Jag hade gett honom en smäll.

Vilka filmer det finns, egentligen. Igår såg jag på en romantisk komedi som var sorgligt dålig. Jag missade mitten av filmen men fattade ändå allting när jag såg slutet. Det hände alltså inte särskilt viktiga saker i den filmen och det var en typisk romantisk komedi. Där happy endings är det enda som existerar trots att allt är skit från början. Man förstår direkt vilka som kommer få varandra i slutet och man vet att det är så overklighetstroget att man inte ens orkar drömma sig bort och önska att det hände en själv någon gång. Vissa romantiska komedier kan dock vara bra och underhållande, trots det självklara lyckliga slutet och det är för-bra-för-att-vara-sant - andan som liksom sköljer över allt.

Något som jag och Victor glott på nu de senaste dagarna är Hem till Midgård. Ett helt sjukt program men åh så roligt! Bara en massa humor. Det är så det ska vara.

Nej, nu ska jag se hur killen lyckas komma över den där tjejen. Om det nu är det han försöker göra, när han tillsammans med några kompisar har råkat tända eld på ett hus. Det är inte lätt att se på film och blogga samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0