Pensionärerna tar över bussarna

Kom hem halv två i natt. Vaknade tjugo över fem helt klarvaken. Lyckades somna om vid sju och vaknade av väckarklockan strax innan nio, totalt dödstrött. Fixade i ordning mig snabbt och drog sedan till bussen. Bara någon minut innan jag skulle gå av får jag ett sms om att dagens föreläsning är inställd. Jag blev sjukt irriterad, men mycket annat än att dra hem igen fanns inte att göra. Så, dagen har ägnats åt att slappa och andra liknande, vettiga saker.

En sak jag funderade över när jag satt på bussen idag, innan jag fick den fasansfulla nyheten, är om Kalmars pensionärer har någon särskild överenskommelse om att åka buss samtidigt. För det är då fan alltid så. Är inte bussen full av skolungdomar är den, som idag, smockfull med pensionärer och deras rullatorer. Självklart hade någon (ingen pensionär, dock) klämt in en barnvagn idag också, så någon mittgång i bussen existerade inte. Det hela slutade med att pensionärer med rullatorer som skulle kliva på senare under bussturen, sket i det och väntade på nästa istället. Det är illa.

Jag saknar min cykel. Då slapp jag trängas med rullatorer. Jag skulle kunna börja gå till skolan, men det är jag alldeles för lat och morgontrött för. Speciellt om jag kommer hem halv två om nätterna.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0