"Mästerkocken" Emma

Nu när det är sportlov, när mamma och pappa jobbar och jag och Victor är ensamma hemma, så tilldelas uppdraget matlagning till oss. Jag har säkert nämnt något liknande förut. Att tilldela mig en uppgift som handlar om matlagning är som att tillåta en eventuell eldsvåda i köket eller förbannat äcklig mat till middag.

Jag förstår inte vad de tänker med, och hur mycket jag än säger att det är en mycket dålig idé så säger de bara "det gör inget". Nehe? Så det gör ingenting att ett antal brandbilar står utanför huset när ni kommer hem eller att ni spyr resten av kvällen sedan? Det var ju bra det.

I dag ska jag steka pannkakor. Jag lovar att uppdatera om en eldsvåda blir på sin plats, så fort jag får tag i en dator då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0