Matlagningen...

Ni kanske undrar hur det gått med matlagningen här. Well. Pannkaksgöret fungerade rätt bra, eftersom jag gjorde smeten, sedan kom pappa hem och stekte dem. Yey. I går skulle Victor och jag fixa pommes med lövbiff. Jag ställde in pommesen i ugnen medan han stekte. Jag stod lite vid sidan av och kryddade lite och så där. Trots att han är fem år yngre än mig och har hjärnan fylld med moppe-tankar så är han ändå bättre än mig på att laga mat, i alla fall mer intresserad. I dag var det lasagne som gällde. Jag rev osten och fixade fram allt som skulle fram, rörde i såsen och hällde i den i formen då det var dags. Han stekte färsen, blandade ihop såsmixen och de övriga ingredienserna och fixade med pastaplattorna. Sedan var det bara för mig att ställa i den i ugnen och hålla tiden. J

Jag har alltså klarat mig rätt bra, har sluppit ringa brandkåren och familjen har lyckats undkomma att äta äcklig mat hela veckan. Jag har tur som har en sådan duktig lillebror. I går var han dessutom snäll och skottade bort snön (med en traktor) från isen, med hjälp av farfar, åt Emmelie och mig. Hon och jag stod och tittade på och tog lite kort. Dock, fick han tio kronor av mig sedan, som tack, fast egentligen handlade det väl mest om en "vadslagning" ifall han skulle "våga" kasta sig i en snödriva, vilket han alltså gjorde.

Nu är jag, på tal om matlagning, fruktansvärt hungrig. Jag ska nog göra mig en macka.

Kommentarer
Postat av: Sofia

tackartackar :)



haft en bra torsdag?

2009-02-20 @ 00:14:23
URL: http://gaspedal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0