Samhäll och halka...

Jag ber om ursäkt för den otroligt, hemskt, dåliga uppdateringen. Hur som helst, har haft mycket att göra och mycket att tänka på. Så är det ibland, jag hoppas folket inte saknat mig alltför mycket.

Nu är det sportlov, vad säger man då? JIPPI!!!! Sova, sova, sova! Skönt, skönt, skönt... Jag är alldeles förskräckligt trött så det passar självklart bra just nu. Förutom att sova, om någon trodde det var det enda jag skulle göra, blir det även att plugga, förmodligen åka till Kalmar med Helen och så blir det fest nästa helg. Sounds great, or what?

I dag på Samällen (a-kursen), så frågade vår lärare om hur vi låg till med uppsatserna som vi skriver, eftersom det är tänkt att den ska vara inlämnad måndagen efter sportlovet. Ett par stycken var klara. Därefter frågade han vilka som behövde jobba under lovet, nästan alla räckte upp handen (jag var en av dem). Han föreslog då att vi skulle flytta datumet en vecka framåt, men då fick vi lova att inte jobba under lovet. Det finns alltså normala lärare också (kommer hur som helst ändå arbeta på lovet, hehe). För att hålla sig till ämnet lite fick jag reda på hur min uppsats för Samhäll B-kursen gick. Det gick bättre än vad jag väntat mig, tack och lov. Nu är det en ny uppsats på gång, då jag även ska genomföra en enkätundersökning, får se vilka som blir offer till det.

Hur som helst, jag läste om halka i min käras kusin blogg. I går när jag hade varit på biblioteket (som jag för övrigt är nästan varenda dag nu känns det som), och var på väg tillbaka till skolan, gick jag ner för en liten backe samtidigt som jag av någon anledning småsprang. Det som hände var att jag halkade till, åkte ner på det ena knäet och gled på det ett tag. Sedan lyckades jag ställa mig upp "i farten" så att säga. Såg väl ut som en som hade friat och halkat till, eller en rockstjärna som gled ner på ena knäet med gitarren i famnen för att göra ett solo. Hade i alla fall dött av skratt ifall jag sett det utifrån.

Nu har jag uppdaterat. Be happy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0