Skridskotajm

En riktig sportlovsdag har det varit denna soliga dag, med snön fortfarande liggandes på marken. Korvgrillning vid sjön med familj och släkt. Skridskoåkning för mig och Emmelie och fiske för Victor och Emil. Emmelie och jag blev så kära i skridskoåkningen, att vi förmodligen ger oss ut i morgon också. Sjukt länge sedan sist man åkte skridskor. Jag tror inte jag åkt det på två år, och då var det i en ishall, vilket inte är ett dugg samma sak och absolut inte lika roligt.

En bild, på mig och Emmelie. Fruktansvärt heta med tjocka vinterjackor, mössa och hjälmar som gör att huvudet verkar vara dubbelt så högt!



På tal om skridskoåkning. Var det bara jag som tyckte Markoolios framträdande på melodifestivalen i går var lätt bäst och absolut roligast? Varför gick det inte vidare över huvud taget? Markoolio var min idol som liten, när jag var nio uppträdde jag som honom för klasskompisar med föräldrar (oh my god), det är min plikt att stötta honom. Eller något. Han var hur som helst bäst i går.

I kväll blir det glo på Buck, som pappa brukar säga. Får hoppas jag inte somnar, som jag råkade göra sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0