Dagens viktigaste måltid - återinförd!

"Frukosten är dagens viktigaste måltid", säg den människa som aldrig hört det. Det är säkert skitviktigt, men visst är det jobbigt att äta på morgonen? Jag tycker personligen mackor inte alls är gott på morgonen, och inte mycket annat heller. Apelsinjuice är det enda som är passande för mina kräsna smaklökar just då.

När jag var 11, 12, tretton år, typ? Så fanns det någon jättegod vanlijyoughurt med chokladkulor, DEN brukade jag äta till frukost, varje dag. Det är nog dem enda gångerna jag riktigt längtat (om man bortser från när man bor på hotell och kan äta smaskig hotellfrukost) till frukosten när jag haft den, och även kunnat medge att frukosten är ganska viktigt. Sedan kom dock någon smart typ på att den skulle bort! Hm...

MEN! I DAG, efter cirka hela fem år, har jag hittat min ersättare! Det är nästan samma sak, det är vaniljyoughurt med små chokladflarn eller små, små bitar i, typ, och det smakar nästan likadant! Jag såg den på någon reklam häromdagen, och fann i dag på ICA och var ju då självklart tvungen att prova - vilket var tur jag gjorde, allt har en mening!

Så, nu, efter alla dessa år, kan jag äntligen se fram emot frukosten igen! Och, efter alla dessa år, kan jag återigen se frukosten som dagens viktigaste måltid.

(Nu, fick jag allt till det där på slutet! Hehe ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0