Galet REA-folk!

Bonjouuuur!

Fredag, fredag, fredag. Sista fredagen innan skolan börjar, och denna fredag spenderade jag i Västervik tillsammans med mamma. Var ute bland allt rea-galet folk och lika galna butiker som SKRIKER ut rea, vilket gör folket ännu galnare... Trots allt, hittade jag lite grejor, som jag är nöjd med, tjohooo!

Först besökte vi Wedins, för att se ifall det fanns några bra vinterstövlar eller liknande till mig. Det behövs, eftersom det ena paret jag har (eller hade, de ligger nu i soptunnan...) ger mig enorm skoskav, inte skönt! Hittade hur som helst några stövlar, typ. Ganska långa, vilket resulterade i en halvmeter lång kartong som var nerpressad i en grön Wedins-kasse som såg ut som krokodilskinn. Kul, jag skulle alltså trängas med en kasse som var typ dubbelt så bred som mig bland allt rea-galet folk!

Vi gick i alla fall vidare till Kappahl, där allt var ointressant, därefter besökte vi Sandströms. Jag kollade in väskorna där, eftersom min nuvarande skolväska inte har någon dragkedja längre, är det ganska välbehövligt med en ny. Och, visst fanns det snygga väskor, riktigt snygga, faktiskt! MEN (lägg märket till de stora bokstäverna i men), tror ingen som hade skolväsk-potential kostade under 600 spänn. Okej, det var 30 % på alla, men gjord på pengar - det är jag inte. Aja. Hur som helst, vi besökte lite andra affärer kors och tvärs och efter ett tag hamnde vi på JC. Och: jag tror jag ALDRIG sett så mycket folk i en klädaffär, i alla fall inte i en sådan här relativt liten stad. Det var längre kö än vad det brukar vara på ICA! Hade ju tagit år att stå där, jag kollade in jeans men var nästan glad över att jag inte hittade några på grund av den kön. Oh my god, säger jag bara!

Ett av dem sista besöken ägde rum på Vero Moda. Där inne, fick jag trängas med min halvmeter breda kasse bland rea-stånden och allt rea-galet folk. För, trångt, det var det! På något konstigt sätt lyckades jag ändå hitta en snygg tröja, som jag även lyckades prova och köpa. Så, lite trängsel var det nog värt!

Så, den restrerande tiden av den här fredagen har jag bara slappat. Skönt! Kan ju säga som så att rea är bra, om man bortser från allt rea-galet folk.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0