Princessdreams*

När jag var liten var mitt drömjobb: prinsessa. Jag hade bestämt mig för att jag skulle bli det. Jag skulle ha långt, vackert hår med en guldkrona på huvudet, dekorerad med fina stenar i olika färger. Klänningen skulle vara en typisk rosa prinsessklänning, med puffärmar, ni vet. Självklart skulle jag bo på ett stort slott, lite avlägset från allt annat och jag skulle vara gift med en vacker prins. Ett stall skulle finnas alldeles i närheten med flera hästar i. Min egna häst skulle vara vit och heta Kickan. Alltså, en ganska typiskt dröm för en tjej på sisådär fem eller sex år.

Drömmen förstördes dock, när en kusin sa till mig: "För att bli prinsessa så måste man gå på prinsesskola! Annars går det inte."

Min farbror brukar säga att jag ska gifta mig med prins Carl Philip (på skoj, alltså). Kanske borde jag följa det rådet? Så kanske min forna dröm om att bli en vacker prinsessa går i uppfyllelse, utan att jag behöver gå på prinsesskola. Haha.

Jag vet inte varför jag berättade det. Bara en tanke som dök upp, helt enkelt. :)


Kommentarer
Postat av: phööfiddd

min daddy har allt bra konstiga tankar !

2009-01-11 @ 20:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0