Konstigt år på G

Det är alltid läskigt att kolla på mobilen, och se att datumet är totalt olikt från hur det var för bara några timmar sedan.  09-01-01. 2009, nytt år, nya möjligheter? Eller vad man nu brukar säga... Nyårsdagen i dag, en dag som enligt minvän Nawal är den tråkigaste dagen på året. "Allt är så tyst och lugnt", eller något liknande sa hon. När jag tänker efter, har hon nog helt rätt.

Hur som helst, i går var förra året. Om någon klagar att jag sitter vid datorn så här 2.04 på natten, kan jag alltid komma med en ursäkt att jag inte suttit här sedan förra året. Jag är så smart. Nu ska jag i alla fall INTE resumera året som gått, känns extremt förutsägbart och jag minns knappt vad jag gjort själv - så i stället ska jag berätta om mina förväntningar på 2009 - och sedan om ett år titta tillbaka och se hur rätt jag hade! Mycket roligare.

Januari: Denna månad går jag in på min allra sista termin på Vimmerby Gymnasium (JIPPIE och NOOO), jag tar förhoppningsvis körkort och jag har bestämt mig för att jag ska lägga på ett kol med läxläsning och skit - så att det blir till en riktigt vana redan från början av terminen. För, nu ska jag allt ha BRA betyg när jag tar studenten! Nu när jag skrivit det här också, lär jag få mer press på mig, alltid bra!

Februari: Känns som att det kommer snöa rejält denna månad! Haha. Första tanken som dök upp, liksom. Har även en känsla av att de här två första månaderna på året kommer bli lite halvsega. Men ja, annars är jag väl fullt upptagen med alla feta arbeten och läxor och gud vet allt!

Mars: Vad-i-helvete-ska-jag-göra-efter-studenten - ångesten FALLER över mig totalt denna månad - det är jag hundra på (om jag nu inte av någon anledning råkat bestämma mig redan)! I dagsläget väljer jag mellan en lärarutbildning eller en retorikutbildning - och jag kan verkligen inte bestämmam mig. Skolan kommer även vara på en dygnet runt. Mars är alltså lika med; stressmånad!

April: April kommer nog också vara en stressmånad! Det är väl nu valet av högskoleutbildning sker, eller? Skolan kommer garanterat vara mer krävande än någonsin. Mer hinner jag nog inte uppleva - månaden lär gå äckligt snabbt.

Maj: "Är vi redan i maj månad?" SÅ kommer min tanke vara när valborg är över. Trots att jag även tror att maj lär vara stressig, tror jag även det blir en underbar månad (om jag nu vågar skriva så). Det är bal, studenten närmar sig... ja, you get it! Palace Springbreak ska det SJÄLVKLART bli också (right, Emmelie?)! Jag blir pepp av att bara skriva om denna månad! TJOHO!

Juni: Månaden som ligger varmast om hjärtat, just nu! Men den är också ganska läskig... Trots att det kommer bli skönt med studenten så känns det också jättehemskt. Sista veckan i skolan kommer vara mycket känslofylld, tror jag. Jag kommer tänka tillbaka på allt som varit och minnas en massa. Shit, blir nästan tårögd av att skriva detta... Varför jag tjuter - vet jag egentligen inte. Det är bara så konstigt, jag menar... Ska man bara lägga allt bakom sig?

Juli: Har en känsla av att jag kommer sommarjobba (för jobb måste jag ha) för fullt denna månad. Fyller år gör jag också. Hoppas även på Hultsfredsfestivalen. Tror juli lär gå i racerfart!

Hm. Jag insåg att det är väldigt svårt att skriva om det sista halvåret, eftersom jag i dagsläget inte vet vad som kommer hända. Det får helt enkelt bli så att jag skriver mina förväntningar senare, typ i sommar, när jag vet lite mer om hur det ser ut. Att det blir ett konstigt år är det dock ingen tvekan om, ett år som kommer bli totalt olikt alla andra. Ett nytt liv börjar. Uh, vad dramatisk jag känner mig, men det är så, det är det verkligen... Jag hoppas, hur det än blir med allt, att jag kommer vara glad den mesta av tiden och att alla i min omgivning är det. Det är min högsta önskan. Problem som har skapats detta år, hoppas jag löser sig. Det måste det.

Hoppas ni alla där ute, får ett helt fantastiskt år. Så får vi se hur nyårsdagen blir, om den är seg eller ej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0