'Lyckad' hälsa och glada nyheter, TACK

Jag är så sjukt trött i dag, så det är inte sant. Kan bero på att jag sovit i knappt fem timmar två nätter i rad nu, kan liksom inte somna. Jag ligger där, vrider och vänder på mig som en panikslagen säl, tänker på allt som går att tänka på och tänder lampan ett antal gånger för att läsa och se ifall det hjälper. Det gör det oftast inte. Vid ett, halv två, någon gång, brukar det dock ge med sig.

Kunde dock sova lite på bussen i dag, jag älskar att åka buss! Slumrade även till på min första (och enda) lektion, Samhäll B. Kan även skylla på att vi såg på Rapports årskrönika i svart-vitt. Det kan nog inte bli mer sövande! Det tjatas om samma nyheter det har tjatats om under hela detta år, jag blir så trött! Okej, visst, det är viktigt, men, kan det vara så svårt att få fram lite underhållande nyheter ibland också? Det kan väl blandas, lite? Så att det passar alla och att det både är glada och mer allvarliga nyheter. Det hade jag gillat. Världen blir knappast bättre av att man ser allt som är dåligt hela tiden, man måste även få se det som är bra för att man verkligen ska börja uppskatta saker och ting, och få det där lilla extra engagemanget för att vilja hjälpa andra i världen som har det dåligt. Dessutom, skulle människor som har sömnproblem, som mig, kunna sova bättre om de kunde tänka på det bra också (yes, jag tappade inte tråden helt).

Förutom att jag är sjukt trött, kan jag klaga på att jag har ont i magen och har halsbränna. Min hälsa är så lyckad just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0