För mycket tankar

Jag har sett på dig så många gånger, så jag börjar allt undra varför jag inte tröttnar. Trots att tankeverksamheten lämnade dig ett tag (under min då stränga, stränga befallning) återvände du ändå, totalt ovälkommen. Du borde lära dig lite hyfs, kan jag tycka ibland. Samtidigt skulle jag säkerligen aldrig kuna vara elak mot dig, eller ens säga ifrån. Förmodligen bara glömma allt och känna mig lite halvt svimfärdig, för det är oftast så jag känner, när jag tänker så där på dig... Och framför allt när du är i närheten. Det är nästan skrattretande, hur en människa kan få en att tappa kontrollen bara så där. Jag jämför det ibland med när jag och kusinerna gick runt på styltor i farfar och farmorrrrs trädgård. Ungefär så vinglig känner jag mig ibland. Helknasigt.

Fast, känner jag mig bara vinglig är jag ganska bra skonad. För ibland känns det även lite otorrt i ögonen och en klump i magen bildas, och oftast kan jag inte avgöra om det är av glädje eller nedstämdhet. Förmodligen både och, vad annars? När saker och ting redan är förvirrande nog skadar det inte att göra allt värre. Nej, då. Absolut inte. Det tål jag. Det handlar bara om att vända ut och in på hjärnan ett antal gånger och hindra sig själv från att kasta en borste eller något i golvet av ren... ja, avgör själva. Tror inte jag har något bra ord för det. Får leta reda på någon ordlista.

Sedan är det denna musik. Jag tror seriöst att vissa låtar är skrivna tack vare att artisten eller gruppen eller vem i hela friden som skrivit lyriksen spionerat på mig. För vissa ord träffar så bra, att jag ibland undrar varför jag själv skriver egna texter (som för övrigt är mindre än amatörmässiga). Verkar inte vara någon mening med det. Och jag tror inte jag är den första personen på Tellus som råkat ut för detta. Detta spionas och detta meninglslösa skrivande med penna eller tryckningar på tangentbordet. Vi borde alla gå ihop och stämma dem, på en massa pengar. Eller något. Hade inte suttit fel...
 
Och jag tror jag ska sluta babbla nu innan jag går allt för långt (förlåt, jag började en mening med "och"). Ska skaffa extremt mörka solglasögon när du är i närheten så jag inte ser fullt så mycket av dig. Japp. Så får det bli.

No comments.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0