Min drömvärld

Känner mig helt makalöst duktig. Har precis suttit och gjort klart en överdrivet stor svenskaläxa, i litteraturhistoria. Svenska kan vara roligt, men just sådana här grejer avskyr jag något otroligt. Inte blir det bättre av att texterna man ska läsa är skrivna på någon weird svenska, som i alla fall inte jag fattar.

En av de få enkla uppgifterna, handlade om att man skulle beskriva sitt "drömställe", typ. Jag beskrev mitt så som att där skulle alla jag brydde mig om finnas, och även deras nära och kära, och alla skulle må förträffligt bra. Kunde inte låta bli att även ha lite matriella grejer med. Till exempel att min favoritmusik alltid skulle vara tillänglig, att det på flera ställen skulle finnas innehållsrika och bra klädaffärer (självklart väldigt billiga, också) och att mina intressen alltid skulle uppfyllas. 

En tanke, slog mig dock. Eftersom jag vill att dem jag bryr mig om, ska få ha sina nära och kära där, och jag vill att alla ska må bra, så måste ju även mina nära och kära som har sina nära och kära där, få ha sina nära och kära där och så vidare... Vilket skulle resultera i att hela världen var där till slut. Hm. Fast, om nu alla skulle må bra vore det ju inget problem? Förmodligen skulle inte bråk uppstå, hoppas jag, i alla fall, haha.

Vilket krångel, inte ens en drömvärld kan vara perfekt.


Kommentarer
Postat av: jennifer

svar: hehe tack, ah det är han =)



Ska göra om min design och undar vilja färger jag ska använda? ;P

2009-01-19 @ 23:26:17
URL: http://ruckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0