Vår dumma hjärna

Jag har hört att man kan lura hjärnan, genom att säga bra saker till sig själv som "jag är bra", "jag är skitsnygg" eller "i dag var jag jätteduktig", så tar hjärnan åt sig det som att någon annan skulle ha sagt det till en. Ofta så kan jag tänka mig att man oftar tänker mer negativt, om sig själv. Så det är förmodligen en bra väg till bättre självförtroende.

Hur som helst, om nu hjärnan är så dum, fattar den då heller inte ironi? Jag menar, ibland kan man ju säga till någon man känner väl: "Vilken tönt du är", utan att mena det, och personen tar heller inte åt sig, utan skrattar bara kanske och säger något "elakt" tillbaka. Men, tar hjärnan då åt sig, utan att man vet om det?

Jag funderar på ibland. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0