Födelsedagen är bra hittills!!!!

Min dag har i alla all börjat bra! Vid tiotiden kom familjen in till mig med presenter; badrumshandukar, en kökshanduk, sju par strumpor - ett par för varje dag (det står till och med dagarns namn på dem, vadå nördvarning?), en datormus och en TUSENLAPP. Det är första gången någonsin jag äger en tusenlapp. Det känns ganska så stort.

Bara en kort stund efter det ringde min mobil. Det var en herre i den luren som berättade att jag är välkommen på anställningsintervju på torsdag klockan 11!!!! Det gäller ett sommarjobb som innesäljare för Sveacom. I Västervik. Han önskade mig även grattis på födelsedagen, haha. Så trevligt! Dock väldigt nervöst.

Nu på eftermiddagen har jag utnyttjat min nya datormus till att leta hotell till mamma och pappa som planerar in en liten semester i nästa vecka. Har hittat hotell i Varberg, på Österlen och alla möjliga ställen känns det som. Får hoppas på att något duger för dem. Så fort det gäller något sådant här hemma är det mig alla skriker på. När brorsan skulle på klassresa till Göteborg i sexan och min mamma var klassförälder och hade fått i uppdrag att leta upp något hotell, var det jag som fick kika runt. Efter mycket letande fram och tillbaka och efter att ha varit inne på säkert alla Göteborgs hotells hemsidor, hittade jag ett fint som de även bokade sedan. Ungarna gillade de hotellet skarpt och pratade även om det till klassen under dem, alltså femte klassen. När de åkte på klassresa i år blev det till Göteborg och de bodde på "mitt" hotell. Jag måste ha en oerhörd talang när det gäller sådant här.

Idag blir det god mat, när det är min födelsedag och allt. Potatisgratäng med kött och god bearniesås. Blir hungrig av bara tanken. Tror till och med att mamma redan börjat fixa med det. Ikväll kommer släkten och då bjuds det på bullar, kakor och en SUPERGOD chokladkaka som min moster bakade en gång och som vi fått receptet på. Mamma har aldrig tidigare gjort den så det blir spännande att se hur den smakar. Förutom dessa sötsaker bjuds det även på chips, såklart. Chips är det godaste som finns, helt klart.

Nu tänkte jag fortsätta leta runt efter lite hotell. Helt ärligt, så är det ganska så roligt, i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0