Jobbtankar och lite annan skit, som vanligt

Nu har jag klarat mig igenom min allra första arbetsvecka! Trots att jobbet inte är sådär väldigt ansträngande har jag verkligen varit totalt slut när jag kommit hem. Men det är väl försteåligt? Åker kvart i sju hemifrån och är hemma nästan tolv timmar senare. Men det är det väl värt. Får ju betalt och jobbet är bra. Jag trivs. Mycket trevliga människor där och det är riktigt roligt ibland också. Har hittills lyckats sälja tre avtal (jag säljer alltså via telefon, jag är en sådan där fruktansvärt irriterande telefonförsäljare), vilket jag är väldigt stolt över. Eftersom det verkligen inte är det lättaste att sälja eftersom flera man ringer till är ganska sura och inte alls intresserade. Hehe. Men som sagt, jag trivs och det är ett jobb som jag känner ger en hel del erfarenhet trots allt. Vem vet, det kanske bor en liten försäljare inne i mig fast jag inte vetat om det tidigare?

Jag har på tal om något helt annat fastnat totalt för artisten Lenka. Jag älskar hennes musik. och funderar starkt på att beställa hennes skiva. Har lyssnat en hel del på henne via Spotify (som jag för övrigt också älskar) och hon är helt amazing. Låtarna är helt "lagom" liksom. Varken sömnigt långsamma eller uttröttande snabba, helt lagom!

Annars har jag fått hem välkomstbrev från Högskolan i Kalmar och det känns lite smått nervöst, men framför allt roligt och spännande! Tänk att jag snart är en sådan där smart och högt utbildad (och fattig) student. Hehe. Nejmen, det ska bli oerhört intressant att plugga psykologi. Dessutom känner jag mig inte så ensam när det gäller flytten. Nawal ska nämligen plugga där också och kommer därmed bli Kalmarbo tillsammans med mig. Helen ska plugga i Kalmar, fast på distans, men det betyder ju ändå att hon kommer tillbringa tid där ibland och då självklart tid med mig också. Har jag bestämt, i alla fall. Så people, bered er på att komma och hälsa på mig! Det måste ni göra vare sig ni vill eller inte, bara så ni vet.

Nu ska jag kolla upp vad Lenkas skiva kostar på CDON. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0