Min lillebrors underhållande namn på katter

Reklampaus plus nyheter. Jag tror jag inte är ensam om att tycka att det är fruktansvärt idiotiskt att sända nyheter mitt en film. Man hör ju själv hur jävla stört det låter. Dock har det alltid varit så vad jag kan minnas, så tv4 är väl alltför inkörda på det för att ens kunna fundera på att ändra det. Aja.

Förresten tänkte jag lägga in en bild på en av de sötaste i världen - VÅFFLIS!



Jag älskar denna katt. Han är så fin och spinner så fort man råkar nudda honom. Lite smårädd av sig men helt perfekt kan han ju inte vara. Hehe. Jag vet att Våfflan låter mer som ett namn på en katt-hona, men det är min brorsa som döpt honom. Som om det skulle vara en förklaring, tänker ni, men en bättre förklaring kan ni nog inte få. Min brorsa har alltid haft de mest dumma namnen på sina katter, men också de mest underhållande. Lyssna bara på OTTO som en annan katt här hemma heter. Vem döper sin katt till Otto, egentligen? Den förra hette Sid. Men det namnet som slår dem alla, är ändå namnat Traktorn, som flertalet av hans katter hetat. Det ska dock intygas att han knappt börjat skolan när han namngav de katterna och att han var världens traktor-freak som liten. Så lite förståeligt är det väl. Namnet Traktorn har både gett oss i familjen många skratt och självklart även folk utifrån. När Victor på dagis berättade för sina fröknar vad Traktorn gjorde hemma blev de minst sagt förvirrade, hur hade de någonsin kunnat förstå (innan mamma berättade hur det låg till) att Traktorn var en katt och inte ett motordrivet fordon? De visste ju redan om att Victor var ett traktor-freak, men de borde fan ha undrat när snackade om att Traktorn var inomhus och åt mat.

Nu börjar "Ondskan" igen. Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0