Slappdag till 110 procent

Vilken otroligt slapp dag det varit! Jag har inte gjort annat än att sitta och glo framför teven eller datorn och ätit slappmat. Det har blivit potatiskroketter och en djupfryst skaldjurspaj (smakade dock sådär) som jag köpte i affären i lilla, lilla Tuna, vilket var den mest aktiva grejen under hela denna dag. Dessutom är resten av familjen bortrest, vilket innebär att det är ganska så tyst här hemma. Jag blev därför ganska så förvånad och lite halvt misstänktsam när jag hörde mystiska dunkande, som att någon spelade väldigt hög musik. Eftersom de enda grannarna här är farmor och farfar och min pappas farbror, så misstänkte jag inte dem till att spela den höga musiken. Jag kom dock fram till vad det var - dunket kom från inget mindre än Hultsfred! Det är ju Hultsfredsfestivalens sista dag idag, och trots att jag bor cirka tre mil därifrån hörs det ända hem till mig. Ganska så coolt och självklart ganska ekonomiskt eftersom jag inte behöver åka dit för att ta del av det. Dock är det omöjligt att höra vem det är som sjunger och spelar, men det är väl smällar man får ta när man är lite snål.

Nej, nu tänkte jag aktivera mig med en påse chips och egengjord dip framför "Ondsakn" på teven. Har suttit och hängt framför datorn i väntan på att den ska börja och att jag äntligen ska få smälla i mig mina chips. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0