Sömntips

Klockan är 22.13 och jag är STENTRÖTT! Sitter och gäspar och gäspar och gäspar. Jag ska faktiskt gå och lägga mig inom kort, trots att jag hatar att lägga mig såhär tidigt. Jag hatar dock ännu mer att gå upp tidigt! Min avsky för det blir tyvärr värre och värre också, men vad ska man göra? Vill bara tjuta när väckarklockan ringer som om de vore världens jävla eldsvåda i huset. Väckarklocka är den värsta uppfinningen som någonsin gjorts.

Vet ni förresten vad det BÄSTA knepet är till att somna när man har svårt för det? Det är att helt enkelt inte försöka sova, utana att verkligen ge sig fasen på att hålla sig vaken. Då blir man trött, kan jag lova! Igår hade jag ångest för att jag visste att jag skulle gå upp tidigt, därför ville jag inte somna för då skulle det helt enkelt bara gå fortare till morgondagen (mina tankebanor låter säkert helt sjuka i era öron, men jag är ju lite halvknasig). Så jag låg där och tänkte på en massa bra saker och kände plötsligt hur jag blev helt fruktansvärt trött. Fick ännu mer ångest och vred på mig en gång för att piggna till något. Men ni vet hur det är, har man en gång varit nära på att somna är det kört sedan. Då fortsätter det bara, till slut har man faktiskt somnat och vad som känns som en minut senare ringer brandlarmet till väckarklocka.

De gångerna jag haft problem med att somna och verkligen velat somna (för ja, det är ju när man vill somna som man faktiskt aldrig kan det) så har jag kört med att lägga mig på rygg, verkligen stirra upp i taket och göra ALLT för att inte stänga ögonen och blinka så lite som möjligt. Jag ligger sådär så länge jag bara kan, till jag verkligen känner att "nu somnar jag snart" (eller det ska jag ha känt ett antal gånger....) då lägger jag mig på sidan igen och slappnar av. Oftast sover jag inom några minuter. Ganska otroligt. Viljekraften är inte alltid den bästa tekniken, framför allt inte när det gäller att sova.

Där hade ni lite sömntips, och det blev visst två sömniga inlägg på raken nu. Men vad ska jag annars skriva om i dagens läge?

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0