Lista, en egen lista.

Ska inom kort sätta mig framför teven och glo på Lipstick Jungle. Mycket vettig. I alla fall mer vettigt om man jämför med det jag gjort sedan jag kom hem från jobbet idag; ätit mat, suttit vid datorn, läst Harry Potter och glott på teve. Men whata hell, har man jobbat får man göra ovettiga saker, det tycker jag i alla fall!

Jag har heller inget vettigt att skriva om. Min brorsa glor på South Park, mamma och pappa glor på någon norsk tråkig serie efter att ha kört iväg mig därifrån. Sjukt taskigt. Jag som satt så bra där.

Som sagt flyttar jag snart, och eftersom jag inte har något vettigt att blogga om, tänkte jag göra en vettig positivt och negativ-lista angående flytten.

Positivt med att flytta:

  • Jag får laga precis vilken mat jag vill och slipper därmed potatismos och pannbiff (som är min pappas specialitet), köttfärssås, köttgryta och köttfärslimpa. Låter nästan som att jag skulle vara vegeterian med tanke på alla kött-maträtter jag räknar upp här. Så är ej dock fallet.
  • Jag kan ha det HUR städat och stökigt jag vill det, utan att något klagar. Jag tycker städning är ganska överskattat, så länge det inte ser ofräscht ut, som till exempel ett oavtorkat bord med en massa matrester eller en massa utånget i skafferiet. Om det däremot ligger en tidning eller två golvet, gör mig inget.
  • Jag slipper mitt ljusrosa, rent ut sagt, fula rum som man inte kan göra någonting med! Det ser för jävligt ut i alla fall.
  • Jag får handla själv, vilket är MYCKET roligare än när man är med någon förälder och handlar, det tar alltid sådan tid och seda får man ändå inte bestämma vad som bör inhandlas. Nu kan jag gå där själv i lugn och ro och ta lång tid på mig.

Negativt med att flytta:

  • Jag MÅSTE fixa all mat själv och jag SUGER verkligen på att laga mat! Pannbiff och köttfärsås må vara äckligt, men mina föräldrar kan få till riktigt god mat ibland också - utan att de får panik framför spisen.
  • Jag kommer vara UTAN katter! Seriöst, jag har levt med katter i hela mitt liv och nu bara... hej då? Jag tänker verkligen inte ha något katt i lägenheten för det är rent ut sagt elakt. Katter behöver vara utomhus också. Skulle jag någon gång skaffa ett hus kommer en katt finnas på plats samma dag som jag flyttar det, och jag skiter i om min man/sambo är kattallergiker. Han behöver ju inte klappa den.
  • Jag kommer bo ENSAM. Det är oerhört skönt att vara ensam hemma ibland, men det blir väldigt tråkigt efter ett tag. Så people, plåga mig inte, HÄLSA PÅ MIG!
  • Jag kommer ALDRIG att vara ensam när jag är utomhus. Såhär på landet kan man gå kilometerlånga promenader utan att se en enda människa, i staden Kalmar har man väl sett ett antal människor efter bara några meter.

 Ja, det var lite vad jag kom på för tillfället. Nu ska jag glo på Lipstick Jungle.


Kommentarer
Postat av: Yoanna

Jag kan komma och laga med med dig!:)

2009-08-26 @ 10:13:56
URL: http://thethoughthashitme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0