Heeelooysan!

Vilket jävla dilemma!!! Mår illa av bara tanken och vågar inte tänka på ur jag skulle känna om jag faktiskt gjorde det, ännu värre är det med konsekvenserna detta kan få. Men egentligen, who cares? Förmodligen är det lika bra. Förmodligen är det helt rätt. Gör jag det är det helt enkelt meningen att jag ska göra det. Trots att det får mig att vilja spy och aldrig öppna upp datorskärmen igen. Aja.

Idag har jag varit i Kalmar och kollat in högskolan. Seriöst, vem delar upp en skola över halva stan? Var där med Nawal och vi yrade först omkring men till slut hittade vi rätt. Vilket är ganska stort, med tanke på våra lokalsinnen. Har i alla fall fått svar på lite frågor gällande bostad och skit. Ni ska bara veta vilken bostads-sökare jag är just nu! Man kan tro att jag har två jobb med tanke på all tid jag lägger ner på detta. Har varit inne på tusen sidor och säkert kollat in varenda lägenhet Kalmar kan erbjuda. Vissa bra och vissa mindre bra har hittats. Det gäller bara att välja rätt. Vilket styr alltså. Men det löser sig. En elev på skolan sa till Nawal och mig att bostaden är det minsta problemet, vilket både var skönt och lite skrämmande att höra. Jag tycker detta med bostad är jättejobbigt, och det är det MINSTA problemet? Mygod, vad har jag gett mig in på?

Anyway. Jobbet funkar bra (då syftar jag inte på bostadssökandet, hehe), det flyter på. Lite småsegt ibland, men det är ett jobb. Ett bra sommarjobb med lite för långa dagar bara. Emmelie har gjort mig sällskap som arbetskamrat nu också, vilket självklart förgyller tiden lite.

Nu ska jag fortsätta att grubbla över mitt dilemma. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0