Det hörs flåsningar utanför...

Fy HELVETE vad rädd jag blev!

Jag skulle se om Rags (katten) ville gå in. Jag öppnade ytterdörren och hörde först något jag inte kunde identifiera riktigt och tänkte att det kanske var Rags som gick omkring på grusgången. Sedan började jag plötsligt höra flåsningar och när jag förstod att INGEN av våra katter flåsar så högt, blev jag rädd.

Vet ni vad det var?

En kalv. Kalven som ALLTID rymmer in på vår tomt, som nu står bredvid vår veranda och skrämmer livet ur folk. Tänk om man skulle komma hem sent en kväll, lite halvtrött och dan och höra en massa flåsningar bara några meter bort? Man skulle fan tro det var ett förrymt monster.

Nej, usch. Imorgon är det jag som bygger en mur mellan hagen och huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0