Solbränna, specialuppdrag och galen katt

Fin dag idag igen. Har dock inte blivit något solande, eftersom jag bränt mig mer än vad jag hade trott innan har jag undvikit solen idag. Jag märkte det rejält när jag duschade förut till exempel, vattnet sved mot kroppen. Det var inte skönt för fem öre. Istället har Emmelie varit här på en liten visit och vi nördade the sims, något som jag fortsatt med senare under dagen och ju mer jag spelar, desto mer sugen blir jag på att spele den tredje upplagan! Är jag inte helt ute och cyklar har Helen testat på det idag, jag är avundsjuk på dig!

Pappa har gett mig ett "specialuppdrag" som han så spännande kallar det, och ja, spännande - det är det allt. Alldeles för spännande. Detta uppdrag lyder: att köra hans Toyota pick-up till Vimmerby, vara på leanders gummiverkstad klockan elva och hämta ut däck, därefter lämna bilen på Toyota och köra hem med en hyrbil. Jag har aldrig kört pappas pick-up, och hoppades nästan på att aldrig göra det heller. Den är stor och nästan omöjlig att backa med eftersom man inte ser ut där bak. Nu lär jag väl inte komma undan, efter pappa MÅSTE hålla med hö-körandet här hemma och inte kan vara ledig en dag ens. Kanske skulle släppa in kossorna där han ska slå så de äter upp allt hö så att han helt enkelt inte KAN slå något hö? Det verkar lockande... Jaja. Jag får helt enkelt trösta mig med att klarar jag av att köra runt med pappas pick-up finns det nog inget jag inte klarar. Det är en sak som är säker. Jag ska ta åt mig specialuppdraget som en hjälte.

För att gå till något annat: jag tror Rags fått värmeslag i huvudet. Jag förstår inte vad det är med honom. Han springer in, äter och springer sedan till ytterdörren och börjar skrika till någon kommer dit och öppnar åt  honom. Sedan går det en stund och så ska han in igen. Samma visa igen. Äta och ut igen. In och äta och sedan ut igen. Om och om igen. Ibland skiter han dock i att äta, utan bara springer in för att med en gång springa tillbaka till ytterdörren och är redo att dra ut igen. Dumma katt.

Nu blev jag sådär fruktansvärt hungrig. Kvällshungern är på mig som vanligt.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: ♥ Tina ♥

Fin blogg :D

2009-06-24 @ 11:47:01
URL: http://thegreengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0