Åldern börjar komma ifatt

Måndag igen. Veckorna går ganska fort trots att det är lov, tack och lov. Hade det varit skola hade det dock gått ännu snabbare, då hade det säkert varit fredag idag. Sitter just nu på mitt rum, lyssnar på Lars som jag inte gjort på 53 år nu och inser hur mycket jag saknat den mannens musik. Han har alldeles nyligen släppt en låt tillsammans med Elin Sigvardsson som är hur bra som helst! "Love" heter den. Sök efter den på youtube!

Jag kom på idag när jag vaknade, efter att haft en dröm där jag drunknade. Jag tänkte i drömmen när jag låg där i vattnet "ja, det är ju bara en dröm, så jag kan lika gärna drunkna och känna efter hur det känns att dö." Det var lite obehagligt men jag såg samtidigt fram emot att få komma till "en annan värld" för att se hur det var där. I alla fall, det jag kom på är att jag inom kort fyller 19 år! My god vad jag börjar bli gammal. Jag kom också fram till att jag önskar mig pengar och flytta-hemifrån-saker. Alltså inget särskilt, vilket är ännu ett tecken på att jag börjar bli gammal. Jag önskar mig tråk-saker och inte dataspel, barbiedockor eller krocket-spel. Kanske skulle önska mig en CD-skiva nu bara för att få känna mig lite yngre? Typ en med Smurfarna, för att få till det där riktigt barnsliga.

För övrigt ska min pappa och brorsa iväg till Oskarshamn idag och ta ut Victors tandställning. Jag är sugen på att följa med. Dock inte för att se en man i vit rock slita ut den där metall(?)-saken ur Victors mun, utan för att få handla mig något. Jag har inte köpt något till mig själv på 350 år känns det som. Problemet bara är att jag inte har så mycket pengar och vet därför inte om jag vågar köpa mig något. Snacka om problematik.

Nej, nu ska jag plocka ur diskmaskinen, mamma bad mig det förut och jag får väl vara snäll och göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0