Fotboll idag, grillfest imorgon

Ujujuj!

Det var verkligen rena djurparken här ute igår! Bara ett tag efter att kalven skrämt vettet ur mig hördes det världens SKRIK utanför fönstret. Vad var det om inte två grävlingar som slogs och hade sig? Ni som har hört ett grävlingsslagsmål vet hur illa det faktiskt låter. Fyfan.

Idag har jag varit och glott när Tunas A-lag spelade fotboll mot Vimmerby. Victor skulle vara bollkalle så jag ställde upp som chaufför och sällskap. Blev dock mer sällskap åt hans överpratglada vänner, men det var kul det också. Tuna förlorade dock med hela 5-0, riktigt illa. Men who cares, de var duktiga ändå, tycker jag. Det värsta med matchen var regnet och farmors paraply som jag lånade, den där stål(?)-stången höll på att gå av så jag fick sitta och hålla i den ordentligt och hoppas på att paraplyet inte skulla sluta i två delar. Den höll, faktiskt.

Imorgon blir det grillfest hos kusin Greger och det ser man fram emot. Jag ska vara chaufför så det blir att endast dricka cider från Ica. Men det är gott det också. Blev bestämt nu så här kvällen innan att Helenus hänger på, vilket är mycket roligt!

Jag blev sjukt sugen på popcorn. Funderar starkt på att poppa några. Vi hörs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0