Olydiga Emma har en galen katt

Usch, vad trött jag är! Min (just då) idiotiska katt höll mig vaken igår. Jag vet inte vad det var med honom. Den senaste tiden har han bara gått in, ätit och sedan dragit ut igen. Igår var han självklart på andra tankar och var plötsligt ohyggligt kelig, jag tror han ville att jag skulle sätta mig ner på golvet och gosa med honom, för han höll på att bita mig i tårna och i mitt ben. Han fick hur som helst ligga i min säng när jag gått och lagt mig. Där låg han och tvättade sig och spann samtidigt, vilket är lika med noll sömn från min sida. Efter en halvtimme hoppade han ner från sängen och kliade sig i örat. Sedan var han uppe igen, och efter några minuter sprang han iväg till ytterdörren och skulle ut. Så typiskt. Jag ska ut med Helen ikväll på Harrys i Vimmerby, så jag hoppas jag piggnar till, men det gör jag nog.

Jag är för ögonblicket lite olydig då jag sitter och skriver blogg på min Samhällskunskap B - lektion. Men man får vara lite olydig ibland, tycker jag. Håller på att skriva ett arbete om rasism, så letar lite fakta och sådär. Ska vid ett senare tillfälle gå runt till olika klasser här på gymnasiet och göra lite enkätundersökningar. Ska bli intressant. Efter den här lektionen har jag Skapande verksamhet, därefter lunch och till sist Samhällskunskap A. Mycket samhäll på fredagar.

Nej. Jag får nog allt ta och vara lite duktig och fortsätta arbeta. Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0