UPPDATERING

Min uppdatering trots ett nu fungerande modem är inte den bästa. Jag skyller på att jag i måndags fastnade framför teven hela kvällen och att det åskade typ hela kvällen igår (jag tänker alltså inte riskera att få modemet krashat av åskan igen). Idag är jag hemma på grund av min dumma mage och tänkte vara lite snäll och uppdatera här.

Nästa vecka är det student och ni kan ju bara tänka er vilken hemsk ångest som trängt sig på mig. Usch. I måndags övade vi på vår studentsång som vi ska ha när vi springer ut och jag ska erkänna att jag hade lätt kunnat börja tjuta om jag inte hejdat mig själv. Usch vad jag inte vill göra detta! Igår var det sista engelskalektionen och trots att jag aldrig gillat den lektionen (om man nu ska bortse från allt kul jag och Helen har haft för oss under de lektionerna där längst bak i klassrummet) kunde jag inte låta bli att känna lite sorg över det. Låter jag som en deppig människa? JA! Jag är nervös för mina betyg också. Jag vet vad jag får för betyg i några ämnen och i flertalet ligger jag mellan två betyg - precis som vanligt. Jag har fått höra att jag har starka vg:n och starka g:n i flera. I svenska b ligger jag på gränsen till mvg, men det blir ändå ett vg i betyget. Det är skit att man inte kan se det där pluset i kanten på pappret sedan! Men min lärare sa att jag skulle vara nöjd och påpekade även att jag har en stor språklig talang. Jag tror att min kusin Sofie och jag är släkt, vad jag minns rätt har du också fått höra det? Jag tror dock att din talang är större än min, haha. Men i alla fall.

Vet ni vad, förresten? Det där föredraget jag höll för högstadiet som ingick i mitt projektarbete, tydligen ska jag hålla det föredraget under projektarbetsmässan i morgon. Jag använder ordet "tydligen" eftersom det var min handledare som typ "bestämde" att jag skulle göra det, och eftersom jag inte hade några bättre förslag på vad jag kan göra på den där fula mässan så var det bara att lyda. Tydligen ska jag stå i TEATERN i skolan och babbla där och de som vill får komma och lyssna. Förstår ni att jag är nervös? Vad har jag gett mig in på? Kan jag fortfarande talet? Kommer det ens komma någon? Tänk om jag blir utskrattad och blir glad över att studenten är nära så att jag snart slipper visa mig på skolan igen? Usssch. Förresten, jag ligger på gränsen till ett mvg för mitt projektarbete.

Just det. Jag ska lägga ut bilder från balen. Balen var förresten en riktigt rolig upplevelse som jag längtar tillbaka till. Det var så roligt att vara så finklädd och umgås med vännerna! På vägen hem från balen var jag mer deprimerad över att allt snart är över. Suck.

Nu ska jag fixa lite bilder åt er.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Emma! DU har definitivt den störta språkliga talangen av oss! DU är SÅ duktig!

2009-05-27 @ 19:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0