Domedagen, 2012

Den 21 december 2012 ska Jorden tydligen gå under. Det säger bland annat Mayaindianerna. Det går, som de flesta kanske vet, en film på bio nu som heter just "2012" och den handlar just om detta, att Jorden kommar att gå under (http://nyhetskanalen.se/1.828596/2009/01/28/jorden_gar_under_den_21_12_2012). Jag förstod inte förrän idag att detta faktiskt diskuteras i verkligheten och att vissa verkar tro stenhårt på det. Jag blev ganska insatt och började läsa runt och jag skrämde nog upp mig en del. Men ja, det är ju inte första gången man hör något sådant. I våras skulle ju Jorden tydligen gå under i maj eller vad det nu var, så man kan ju undra hur det egentligen ligger till.

http://kiremaj70.blogspot.com/2008/07/nibiru-och-den-stora-katastrofen-2012.html

Här läste jag bland annat en massa saker. Vissa av kommentarerna till detta inlägg fick mig att bli livrädd. Läs själva. Sedan blir man dock glad när någon snubbe som verkar smart säger emot allt detta och tar fram en massa grejer om att Jorden inte alls kommer gå under om tre år. Jag vill ha fler sådana snubbar.

Låter säkert som världens fjant nu. Men jag lär vara nojjig nu och imorgon har jag glömt bort det. Det är så det brukar vara, för jag tror inte riktigt på det egentligen. Jag vill i alla fall inte det.


Kommentarer
Postat av: greger

om du frågar mig så är det där med domedagen troligtvis århundradets största bluff. så ta det lugnt

2009-11-10 @ 18:17:15
Postat av: Emma bloggägaren

Jag litar på dig då, hehe.

2009-11-10 @ 20:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0