Min hårdrocksälskande granne

Jag har en granne som älskar rockmusik. Det vet jag för att människan spelar det från och med att han eller hon vaknar till det att han eller hon går och lägger sig. Det hörs som tydligast när jag sitter här vid datorn. Just nu är det någon kvinna som sjunger, det är en sjuhelvetes bas och en inte så snabb låt. Nightwish kanske? Enda hårdrocksbandet som jag vet har en kvinnlig sångare, haha. Förut spelade människan "We Will Rock You" med Queen, om jag hörde helt rätt.

Jag vet inte varför han eller hon ska spela så högt, jag funderar på om det är en hörselskada, att människan inte hör annars. Det gör mig egentligen inte så mycket att musiken spelas, jag störs inte direkt av det. Utan det gör mig mer lättad över att kunna ha fest här ibland och inte vara orolig för att musiken är för hög. Jag tror därför jag gillar grannar som spelar hög musik.

Nu tänker jag dunka musik tillbaka. Inte för att jag har så mycket hårdrock, Markoolio kanske går lika bra? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0