Dagens framtidsutsikt

Jag har kommit fram till något.

Jag har mycket mer saker än vad jag tror (och vill tro). I min lilla etta med endast tre garderober (varav två är klädgarderober) är det verkligen så att man får stänga dörren SNABBT innan all skit ramlar ut. Klädgarderoberna är verkligen proppfulla och alla kläder ligger huller om buller och är vikta och icke-vikta, är upphängda och icke-upphängda. När jag var på IKEA idag inhandlade jag mig dock förvaringslådar där jag nu lagt i underkläder och strumpor, MYCKET bra! Så i den ena garderoben ser det väldigt strukturerat ut. Frågan är bara hur länge det kommer att hålla, ska vi säga en vecka?

Min icke-klädgarderob innehåller det mesta. Alltifrån handdukar till besticklådor till en dammsugare, viktiga papper, småsaker jag inte får plats med i lägenheten och mycket annat. Den är katastrof. Eller ja. Jag vet vart jag har allt, men det ser nog inte ut som att jag har det. Haha. Men det är ganska typsikt mig, det kan se förjävligt ut, men koll, det har jag!

Förutom att jag har drabbats av överfyllda garderober har jag även drabbats av ett farmorsymptom. Foton. Jag har framkallalt en masas foton från flera olika tillfällen. De sitter en massa på kylskpået, jag har köpt en ram (och fler ska det bli!) och jag vill ha kort på allt och alla i hela lägenheten, typ. Detta farmorsymptom får mig att se mig själv som gammal i ett hus med en massa foton på barnbarn och andra typer och ständigt jagande efter nya foton.

Jag har därför kommit fram till att jag säkert kommer bli en fotogalning som gammal. Jag kommer även att ha huset fullt med en massa grejor som jag samlat på mig under livet. Jag kommer att ha cirka 52 lådor ståendes på vinden (om jag nu har någon i mitt hus), varav 51 är fyllda med en massa prylar och en är fylld med foton jag inte fått plats med i huset. Det är så det kommer bli, det är vad jag kommit fram till idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0