Hem till Vimseby!

En otroligt lugn dag har denna söndag resulterat i. Men vad annars kan man vänta sig när ens nacke gör så ont att man knappt kan röra sig? Jag hoppas innerligen att en god natts sömn ska få det att bli bättre, för såhär pallar man ju inte gå.

Imorgon ska jag hem till mitt älskade Vimmerby och min älskade skog. Katterna hemma är tyligen galnare än någonsin. Fick ett sms från Victor imorse och beklagade sig över att Rags följde honom överallt och bara skulle ligga i hans knä och gossa. Och så har han tydligen hållit på större delen av dagen. Jag ska klappa ihjäl honom imorgon, min kära kissekatt!

Den egentliga anledningen till att jag ska åka hem är dock inte katterna, utan på tisdag kväll ska jag och Helen dra till Vimmerby gymnasium för att snacka med blivande gymnasieelver och deras föräldrar om vad vi gör nu efter gymnasiet, hur vi har gått vidare och vad vi har haft för nytta av Barn och fritid. Måste medge att jag är lite nervös, men det ska samtidigt bli kul. Roligt att träffa gamla lärare, få umgås med min Helenus och att få hålla föredrag, eller vad man nu ska kalla det, för det tycker jag är roligt. Det ska tydligen bjudas på fika också, hehe, och sådant får man ju inte missa. Den största utmaningen i detta är nog att jag och Helen tvingas vara lite seriösa en stund, något som vi inte är ett DUGG bra på när vi är tillsammans. Men vi får skärpa tlll oss.

Nu planerar jag att lägga mig i sängen och lyssna på musik, lite Darin och Lars ska nog sitta fint och förhoppningsvis ska deras fina stämmor få mig att slappna av och därefter somna in. Jag har nämligen haft det oerhört svårt att sova nu de senaste dagarna, och eftersom jag behöver gå upp någorlunda tidigt imorgon är det ganska viktigt att få sova så snabbt som möjligt.

Nu ber alla för att min nacke ska bli bra. Och att Helen och jag håller oss seriösa på tisdag och gör ett så fantastiskt jobb att BF kommer att få rekordmånga sökande till nästa höst.

Ciao och godnatt!



Pray for us! Haahahhaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0