Funderingar

Jag sitter och funderar lite. På allt. På skolan, familjen, vännerna, framtiden, dåtiden, kärleken, mat, Idol och tågresan hem imorgon - kommer jag att orka läsa istället för att bara slappna av och lyssna på musik? Jag sitter även och väntar på att min tvätt ska bli färdig, så att jag kan slänga in den i torktumlaren innan Idol börjar och innan jag hugger in på min fetaostmacka och min chokladboll.

Ja, imorgon ska jag alltså hem. Det ska bli kul. Ser fram emot att träffa alla, om katterna har tjockat till sig och att få spendera lördagen med Emelie, Helen och Helens underbara småsyskon. Vi ska kolla in gymnasieskolan, fika och shoppa. Jag längtar verkligen ihjäl mig. Det blir dock en hel del pluggande också. Har två seminuarim nästa vecka och behöver förebereda mig mycket inför dem. Både läsa det sista i litteraturen och svara på de frågor som kommer att ställas och diskuteras. Jag är lite nervös, men förhoppningsvis går det bra.

Jag trivs väldigt bra här i Kalmar. Mycket bättre än vad jag egentligen vågade hoppas på. Allt är inte perfekt, självklart, men det är så pass bra att jag blir relativt lycklig. Känslan om att ha börjat om på nytt har ändå inte infunnit sig och jag börjar tvivla på att den kommer att göra det. Det är nog som en gymnasielärare sa tre dagar innan studenten, det spelar ingen roll hur långt bort vi flyttar, vi förblir ändå desamma. Alltså ligger problemen hos mig, och jag behöver göra någonting åt dem. Men jag har börjat, det är på gång. Snart kommer allt vara bra.

Babbel, jag vet. Det är förskräckligt. Förskräckligt är också att jag är oerhört dålig på att laga mat. Igår skulle jag överväldiga mig själv genom att koka potatis och göra fiskgratäng. Den slutliga menyn blev potatismos och fiskgratäng. Idag skulle jag göra hasselbackspotatis och lövbiff. Denna gång gick potatisen bra. Det var biffen som krånglade, eller jag krånglade med den, rättare sagt. Jag har någon slags fobi för att få en blodig biff eller rött kött. Därför stekte jag för länge vilket gjorde att kryddsmaken försvann. Men blodig blev den i alla fall inte, och det var väl det som var huvudsaken.

Nej nu ska jag dra mig till tvättstugan. Sedan blir det Idol, fetaostmacka och chokladbollar. Det kan jag inte misslyckas med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0