Min oduktiga dag

Idag har jag verkligen inte varit duktig. Inget pluggande alls. Jag kände mig däremot otroligt duktig i morse när jag verkligen TVINGAT mig upp ur sängen för att sedan dra till föreläsningen om forskningsmetodik som inte alls var rolig. Men det var det enda duktiga denna dag. När jag gjorde lasagne förut (jag provade ett nytt recepet) brände jag ostsåsen så hela lasagnen smakade blä. Nej, jag ska aldrig bli kock. Jag lyckades även skvätta ut en massa varm choklad på mitt soffbord. Jag hade ställt ner koppen, mjukt och försiktigt utan att spilla en droppe, och så stöter jag till bordet. Två gånger. Mitt bord är väldigt skört också, så minsta lilla petande och det har glidit två meter. Ungefär. Nej, jag har inte varit duktig idag.

Imorgon måste jag dock vara duktig. Då ska jag bestämma mig för vilken vetenskaplig artikel som är på ett idiotiskt, engelskt, akademiskt språk jag ska använda till seminariumet nästa vecka. Den måste vara intressant, annars kommer det ju gå åt skogen. Funderar på att ta något med aggressivt beteende hos tonåringar, jag tycker det är väldigt intressant. Faktiskt. Gjorde ett arbete om barn med aggressivt beteende i tvåan på gymnasiet, minns jag inte helt fel fick jag mvg på rapporten till den, så det borde ju vara ett gott tecken till att jag ska välja ett liknande ämne till denna artikel. Så får det bli.

Min dag ska heller inte avslutas duktigt. Istället för att gå och lägga mig som jag verkligen borde göra, ska jag vara olydig och glo på ett avsnitt med Grey's Anatomy. Eller två, kanske till och med. Inte helt fel. Något att äta måste jag också ha då. För jag är hungrig.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0