Nyinflyttad och dåligt lokalsinne

Då var man tillbaka i Kalmar igen! Känns riktigt bra och snart bär det av till Maxi för att handla lite mat. Funderar ihjäl mig på vad jag kan laga för mat nu framöver men kommer inte på något. Jag är som sagt sämst i världen på att laga mat så det får inte vara något avancerat men det MÅSTE vara gott. Ska i alla fall fylla på mitt förråd med nudlar som den typiska student jag är. Nudlar äter jag till lunch varje dag typ, passar perfekt när man är hungrig men inte vill ha något större att smälla i sig.

Det är flera som flyttar in i huset här nu, jag är tydligen inte den enda som är ny och förvirrad i denna stad. På tal om det, när jag hade anlänt till Kalmar med tåget idag så satt jag och väntade på bussen som skulle ta mig till min lägenhet, kom en äldre dam och frågade mig om jag visste vilka hållplatser de bussarna som går till söder om Kalmar går ifrån. Jag hade absolut ingen aning, men tillade att den bussen jag skulle med gick till norra Kalmar och att jag precis var nyinflyttad och därför inte hade någon vidare koll. Sedan började hon snacka om att det var mycket blåsigt ute idag, vilket egentligen inte tillför denna historia någonting. I alla fall, när min buss sedan anlände kom en tjej, kanske något äldre än mig och frågade på engelska om bussen jag skulle åka med åkte till Öland. "Öhhhh...." var allt jag fick ur mig. "I don't think so....". Hon tittade då besviket på mig; "Oh.... okey...." och säkert 15 sekunder senare när jag gått på bussen och allt, hör jag henne ropa "thank you!". Ganska komiskt att folket frågar mig som är totalt nyinflyttad här och har ett lokalsinne som är lika med noll. Jag måste alltså se oerhört smart och trevlig ut, hehe.

Nehe om man skulle ta och bege sig till Maxi nu. Funderar på om jag vågar till att ta cykeln dit? Har ju faktiskt inte cyklat något sedan jag flyttat hit i och med att jag tycker det verkar lite läskigt att cykla i en större stad efter att i hela livet nästan endast cyklat på grusvägar där det inte ens är säkert man möter någon över huvud taget (och gör man det är chansen stor att man känner människan, haha). Jag tror jag hoppar det idag. Mitt busskort gäller ju faktiskt ett tag till, vilket måste utnyttjas.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0