Lyxigt bredband!

Jag känner mig lite lyxig. Ni vet kanske att jag har dragits med ett oerhört långsamt mobilt bredband, jag brukar inte bry mig så väldigt mycket om hastigheten, men detta var liksom katastrofalt. Värst var det såklart när jag bodde i skogen, men så fasligt mycket snabbare blev det heller inte när jag hamnade här i Kalmar. Eftersom jag tröttnat ganska rejält på det fick jag en idé om att testa nätet som redan finns i lägenheten och därmed ingår i hyran.

Så jag drog iväg på min cykel (och ja, jag lyckades att cykla här utan att bli överkörd av någon galen bilist) till Siba och köpte mig en nätverkskabel. Som den fattiga och optimistiska student jag är köpte jag den allra billigaste för 39 kronor som endast var en meter lång. Egentligen visste jag att den förmodligen inte skulle räcka, men som som sagt, jag är optimistiskt.

När jag kom hem sedan var en meter mycket riktigt på tok för kort, men jag löste det med att flytta skrivbordet där datorn står och det räckte precis - yeha! Fungerade, det gjorde det också, utan några som helst problem. Jag hade väntat mig att få ringa kundtjänst ett antal gånger och slåss med datorn hela kvällen, för det är så det brukar vara när man ska fixa något nytt med dessa apparater. Men det gick igång direkt, tack och lov! Och som det gick, så snabbt, så snabbt! För att ni ska förstå skillnaden kan jag säga att mitt mobila bredband hade en hastighet på cirka 1.8 Mbit (det heter så va?), medan nätet här i lägenheten har en hastighet på hela 100 Mbit! Så ni kan kanske tänka er hur svårt det är för mig att hinna med nu, hehe. Men jag kan nog vänja mig. Lyxigt är det i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0